Bérlés/Rental foglalás: +36 30 880 2732
Értékesítés/Sales: + 36 70 397 4278
Bérlés/Rental: + 36 20 777 7470
Értékesítés/Sales: + 36 70 397 4278
Tévedni emberi dolog és letenném a Panasonic Z 10000-et
Három vagy négy éve elvitathatatlanul ígéretesnek tűnt a 3D videózás jövője, elterjedése.
Még akkor is, ha számtalan szakember ismerősöm nem igazán hitt benne.
A videósok hajlamosak alábecsülni a hang jelentőségét, de rögtön hozzá kell tegyem, hogy csak az amatőr videósok. A profik ugyanis rengeteget szenvednek a jó hangminőségért. Még akkor is, ha viszonylag profi mikrofonokkal dolgoznak. Laikusok gyakran mosolyogva kérdezik, hogy minek az a hatalmas szőrpamacs a mikrofonokonokon, minek a külön mikrofonos ember a hatalmas rúddal a kezében, nem beszélve a fejhallgatós kollégáról, aki egy külön hangkeverőt, vagy rögzítőt tart a hasán és izzad keményen. Megértem a laikusokat, hisz a pályám elején magam is érthetetlennek tartottam ezt a nagy felhajtást. Most, több mint két évtized után ott tartok, hogy a megfelelő képminőség jóval kisebb gondot jelent számomra, mint az elfogadható hangminőség. Fontos hangsúlyozni, hogy elfogadható! A hang esetében ugyanis nem dolby digital minőség a cél (általában), egy riport vagy dokumentumfilm, vagy akár reality show kapcsán, hanem mindössze annyi, hogy a néző megerőltetés nélkül, kényelmesen, tisztán hallja és értse annak a hangját, amit a képernyőn lát. A profik pontosan tudják, hogy mekkora kihívás ez. A többiek meg előbb-utóbb rájönnek erre.
Olcsó húsnak, híg a leve, tartja a régi mondás. Ennek ellenére, ismerjük be, legtöbbünk hajlik arra, hogy jót, de legalábbis elfogadhatót szeretne olcsón.
Ha műszaki cikkekben, elektronikában, vagy pl. autóban gondolkodunk, létezik már arany középút, de ha valami nagyon olcsó, nyugodtan kezdhetünk gyanakodni.
Persze ez fordítva is igaz, a divatmárkák bizony sokszor erősen túlárazottak.
Szóval, sok kellemetlen tapasztalat ellenére, magam is hiszek néha a csodákban. Aztán persze felébredek és belelóg a kezem a bilibe.
Feszített tempóban, alig 11 nap alatt installáltuk a HD minőségben dolgozó, 45 robotkamerát és a teljes műszaki eszközparkot az Éden Hotel számára Costa Ricán.
- 45 robotkamera vette az Éden Hotel-t (www.mediainfo.hu)A Sony a professzionális világba is bevezeti az XAVC-t. Egy nyitott formátum ami a világ legjobb kódolási eljárásokon alapul, a proxitól a 4K felbontásig egyaránt. Az adatmennyiség alapján több lépésben kódoló saját áramkör segíti a kódolást. Ismerjen meg többet a Sony XAVC formátumáról.
Zökkenőmentesen indult el a romániai Újszentesen az Arizona MPS saját maga fejlesztette archiváló hardver-szoftver együttesével a full HD-ban rögzíteni és adni képes Behela TV. Cégünk nem csak egy hatékony televíziós rendszert épített meg, hanem sikeresen nyújtott segítséget a pályázat rögös útvesztojében is a közösségnek.
Rekordidő alatt, mindössze 3 hónap leforgása alatt testre szabott, professzionális, a nemzetközi sztenderdek szerint is kiemelkedő, mégis rendkívül költséghatékony megoldásokkal újult meg Hódmezővásárhely televíziója.
Company: ARIZONA MPS Kft.
Headquarters: 1106 Budapest, 4. Fátyolka street
Rental reservation: +36 20 777 7470
Rental opening hours: Monday-Friday 08:30-18:30
Weekend hotline: Saturday-Sunday 10:00-18:00
Storage/Weekend hotline: +36 70 389 6868
You can rent equipment on the weekends in a pre-arranged time. Call fee is 5 000 HUF.
Sales: +36 1 787 5417
Sales: sales@arizonamps.hu
Web: www.arizonamps.hu
Skype: arizonamps
Feszített tempóban, alig 11 nap alatt installáltuk a HD minőségben dolgozó, 45 robotkamerát és a teljes műszaki eszközparkot az Éden Hotel számára Costa Ricán.
ROBOTKAMERA RENDSZEREK |
Panasonic AW-HE60SE HD w SDI PTZ Camera (bérlés, kölcsönzés) |
Panasonic AW-RP120GJ Remote Camera Controller (bérlés, kölcsönzés) |
Az alábbi lista csak a leggyakrabban, vagy már keresett eszközök listája. Bármilyen Beillen termékkel kapcsolatban hívjon bennünket.
Beillen akkumulátor árlista, árak »
Avid utómunka rendszer bérlés »
Cikkünkben bemutatjuk miben változott az Avid Media Composer 8 a korábbi verziókhoz képest, rámutatunk néhány Media Composer újdonságra is, különösképpen azokra, melyek az Avid NewsCutter opción keresztül kerültek bele az Avid Media Composer 8.0 verzióba.
Apróságnak tűnhet, de mielőtt belevágnánk a Media Composer új képességeinek ismertetésébe, feltűnt nekünk egy kisebb változás. Az Avid jelen szoftverét nem egyszerűen Avid Media Composer 8-nak nevezi, hanem a korábbiaktól eltérően a hivatalos megnevezés: Avid Media Composer | Software v8.0. Ez azért van, mert innentől kezdve az Avid igyekszik alapjaiban megváltoztatni az új Media Composer verziók kiadásának módját. Erre szolgál az AvidApplication Manager, melynek segítségével az Avid Media Composer | Software sokkal kényelmesebben és hamarabb frissíthető, naprakésszé tehető. Az Avid Application Manageren keresztül sokkal gyorsabban hozzá lehet férni az új frissítésekhez, ezáltal nem kell megvárni az újabb x.0 és x.5 verziószámú Media Composer verziók kiadását. Itt érdemes megemlíteni, hogy az Avid Media Composer | Software v8.0 csak a kezdet, és az Avid Application Manageren keresztül hamarosan több új funkcionalitás érkezik.
A három új licenc modellnek köszönhetően a Media Composer megvásárlására és használatára többféle lehetőség áll rendelkezésünkre.
Subscription License (előfizetés, „bérlés”)
Az évenkénti és havi előfizetési mód egyike a három új licenc modellnek. Ez azoknak kedvező, akik flexibilis módon, akár azonnal, egy egészen alacsony összegért cserébe, változtatni akarnak a MediaComposer licenceinek számán. Ez megkönnyíti vágószoftverek számának hozzáadását, illetve változtatását az üzleti szükségleteknek megfelelően. Az éves előfizetés pedig hónapokra lebontva még kedvezőbb árú.
Perpetual License (korlátlan ideig érvényes, megvásárolt verzió)
Ezzel a licenc típussal a Media Composer korlátlan ideig a tulajdonos rendelkezésére áll. Fontos megjegyezni, hogy a korlátlan licenc esetén az éves Avid-támogatást (Avid Support Plan) minden évben meg kell újítani, hogy továbbra is rendelkezésre álljanak a legújabb frissítések és a világszínvonalú, professzionális Avid-ügyféltámogatás. Ha megszakítja az automatikusan megújuló éves Avid-támogatást, akkor egy teljes értékű új licencet kell venni, amennyiben további szoftverfrissítésekre és Avid-támogatásra van szükség.
Az USB-kulcsokat (Dongle) az Avid továbbra is támogatja a korlátlan ideig érvényes licenc részeként. Annyi különbséggel, hogy az Avid-támogatást évenként meg kell vásárolni, ha új funkciókra, frissítésekre, javításokra, illetve Avid-ügyféltámogatásra van szükség.
Floating License (licenckölcsönzés)
Az Avid a nagyméretű broadcast cégek, utómunka-stúdiók és oktatási intézmények számára nyújt rugalmas licencelési megoldást a Floating License Server bevezetésével. A Floating License Server egy adott számú megvásárolt licenckészletet tárol, melyeket a készletszámmal megegyező mennyiségű felhasználó munkaállomástól függetlenül felhasználhat. Ez egy költséghatékony megoldás azon broadcast cégek számára, akik például 100 utómunka-állomással rendelkeznek, de egyidejűleg csak 50 felhasználó használja azt. Ebben az esetben, ha egy felhasználó bezárja az Avid Media Composer 8-at, akkor a licenc egy másik Avid-felhasználó, akár másik Avid utómunka-állomásán rendelkezésére áll.
A NewsCutter mostantól nem önálló alkalmazásként, hanem a Media Composer 8 részeként érhető el. Tehát az NRCS (Newsroom Computer System) eszközt közvetlenül a Media Composer-ből lehet megnyitni.
A Newsroom Computer System (NRCS) segítségével az Avid iNEWS vagy Electronic News Production System (ENPS) szerverén elérhető sztorik és rundownok ugyanazon Avid-munkaállomáson megtekinthetők, továbbá editálhatóak. Az NRCS-t használva kapcsolódhatunk az AvidiNEWS szerverre, ezáltal megtekinthetjük a sztori szkripteket és editálhatjuk azokat a NewsCutter opcióval rendelkező Avid Media Composer 8-at használva. Tehát, mostantól a sztorikat nem kell egy Avid iNews munkaállomásra áthelyezni, mielőtt editálni akarjuk tartalmukat. A sztori időbeli hosszát figyelembe véve, a rendelkezésre álló nyersanyagból összevághatjuk a sztorihoz illő szekvenciát, és az elkészült anyagot már le is adhatjuk az adásban.
Mostantól az új Application Manager naprakészen tartja Avid Media Composer 8vágószoftverünket.
Az Avid Application Managerben megtekinthetjük, hogy mely Avid szoftverek, AMA pluginek és más szoftverfejlesztők által létrehozott alkalmazásokat telepítettünk Avid-rendszerünkre. Továbbá értesítést kaphatunk az aktuális frissítésekről, upgradekről és az elérhető újdonságokról. Az új szoftverek az Application Manageren keresztül aktiválhatóak, letölthetőek és frissíthetőek. Amennyiben kíváncsiak vagyunk az új termékekre, upgradekre, az Avid Application Manageren keresztül az elérhető próbaverziókat is kipróbálhatjuk.
Avid USB kulcshoz kapcsolódó információkat is megtekinthetünk az Application Managerben, illetve az USB-dongle-t a legújabb verzióra is frissíthetjük. További különleges ajánlatok, közelgő webes kurzusok, Avid oktatóanyagok, események és aktuális Avid-hírek is megtalálhatóak az Avid Application Managerben.
A „Bin Setting” menüben beállíthatjuk a szegély színek és ikonok megjelenítését Frame nézetben („Use Border Colors and Icons in Frame View ”). Ha ezt az opciót aktiváltuk, akkor az alábbi konvenció szerinti keretszínek jelennek meg a különböző típusú médiafájlok körül:
A „Bin Setting” menüpontban aktiválható a lokális média ikonok megjelenítése („Show local media icons”).
A lokális klipek ikonjai kékek lesznek, a vegyes felbontású klipeké pedig lila színű.
Mostantól az audio Mix mode gomb is szabadon kiosztható a Command Palette-en keresztül. A Mix mode gombot a „More” fülön találjuk.
A timeline beállításoknál találhatjuk meg a “Lassoing transitions enters” blokkot. Az Avid Media Composerben alapértelmezett módon a Trim mode-ba való belépéskor aktiválódik a lasszózás.
A NewsCutter felhasználók szegmens módba való belépéskor szokhatták meg, hogy aktiválódik az áttűnések lasszózási lehetősége. A Media Composerben ebben a menüpontban állíthatjuk vissza ezt a fajta viselkedést, a “Segment Mode” kiválasztásával.
Mostantól az Avid Media Composer szoftverben érhetőek el a NewsCutterben ismert funkciók is.
Forrás/Rögzítés kapcsoló gomb (Source/Record Toggle)
Ezzel a gombbal lehet a Source és Record Monitor között váltani. Ez a funkció akkor jöhet jól, ha laptopon dolgozunk, és a Source/Record ablakot átméreteztük, és ezáltal csak egy ablakunk van. Ekkor egyidejűleg, csak az egyik monitort látjuk és a bal felső sarokban lévő gombbal tudunk a source és record ablak között váltani.
Alternate Edit (klip helyettesítés)
Az Alternate Edit módban a szekvencián lévő kijelölt klip felülírható néhány másik klippel, melyek az Alternate Edits nevű speciális binben vannak. Ehhez a timeline-on a kurzorral álljunk rá egy klipre, és kattintsunk az Alternate Edit gombra. Ekkor az Alternate Edit funkció a kurzortól kezdve kicseréli a klipet az Alternate Edits binben lévő klippel.
Quick Record mode (gyors rögzítés mód)
Quick Record módban a rögzítőegységünkkel (pl.: Digital Betacam VTR) vezérelhetjük az Avidvágórendszerünkbe történő beírást. A Quick Record mód aktiválását követően az Avid Media Composer automatikusan elkezd rögzíteni, amint a servo-lock jelet észleli a VTR felől. Amikor a Servo Lock jelet észleli a Media Composer (a VTR-en elindítottuk a lejátszást), a Media Composer elkezdi a rögzíteni, amíg le nem állítjuk a VTR-en a lejátszást. Ezt követően az Avid Media Composer a következő servo-lock jelzésre vár.
Satellite mode
A Satellite módban az LTC-t (longitudinális/hosszirányú vagy lineáris timecode) használatával több külső forrásokról rögzíthetünk, miközben egyidejűleg szalagra is rögzítünk. Ha a stúdió rendelkezik központi timecode generátorral, akkor annak jelét minden eszköznek elküldhetjük. A timecode outputot közvetlenül Avid rendszerünkre is köthetjük egy olyan Avidinput/output hardveren keresztül, amely rendelkezik LTC IN bemenettel. A Satellite Mode akkor igazán hasznos, ha egy élő eseményen, vagy többkamerásfelvételen, külső forrásból érkező timecode-dal dolgozunk, és a videoanyag egy olyan routeren keresztül érkezik, amely nem támogatja a timecode használatát. Azonnal nekivághatunk az editálásnak, amint a felvétel megtörtént, nem kell megvárni, hogy a szalagokról beírják az anyagot.
Automatikus Voice-over
Az automatikus voice-over funkcióval (Auto VO), egy kiválasztott audio sávot alapul véve, automatikusan eltávolíthatunk bizonyos szegmenseket a szekvenciáról.
Voice-over narráció rögzítése a Capture Tool-on keresztül
A Capture Tool-lal akár két audio csatornát is rögzíthetünk, voice-over narráció céljából, közvetlenül a timeline-ra. Ehhez aktiválni kell a voice-over funkciót a „Capture Settings” menüben az „Edit” fülön.
A közelmúltban kezdtem a gyakorlatban 3D-vel foglalkozni és már túl vagyok az első néhány filmemen. Többek között egy esküvői videón.
Az alábbi levelet kaptam a boldog újasszonytól, aki nem tagadom szakértelmével lealázott némileg, de sebaj, az a lényeg, hogy én is sokat tanultam tőle 3D ügyben.
ARIZONA MPS Kft.
Telephely-iroda: 1106 Budapest,
Fátyolka utca 4.
Sales / Eszközök értékesítése:
+36 70 397 4278
Eszközök értékesítése/Sales:
sales@arizonamps.hu
Rental / Eszközbérlés:
+36 20 777 7470
Eszközbérlés megrendelése / Rental:
rental@arizonamps.hu