Avid Media Composer 6.5

Értékelés:
(0 szavazat)

Az Avid Media Composer 6.5 újdonságai

Avid utómunka rendszer bérlés (Avid rental) »

Az Avid Media Composer 6.5-ös verzója számos hasznos újítást és továbbfejlesztést tartalmaz elődeihez képest. Láthatjuk, hogy a fejlesztések gyakran az apró dolgoknál kezdődnek, vegyük sorra ezeket!

 

AMA kötetek automatikus csatlakoztatásának kikapcsolása

A Media Composer 6.5-ös verziója tartalmaz egy olyan beállítást, amivel kikapcsolható az a funkció, hogy automatikusan betöltsön egy bint, kompatibilis AMA médiafájlokat tartalmazó új meghajtó csatlakoztatásakor.

 Avid Media Composer 6.5 - Az automatikus AMA fájlok betöltése gyakran zavaró lehet
Az automatikus AMA fájlok betöltése gyakran zavaró lehet

Az AMAmédiafájlok automatikus betöltése hasznos időmegtakarító funkció lehet, de sokszor előfordul, hogy inkább csak hátráltat minket. Egy USB pendrive vagy hálózati meghajtó csatlakoztatásakor, nem biztos, hogy azt szeretnénk, hogy a gyökérkönyvtárban lévő Quicktime .mov fájlok betöltődjenek binünkbe, és sok időnk kárba vesszen addig, amíg az automatikus betöltés végez.

 

Felirat szerkesztése opció közvetlenül a timeline-ról

Gyakran a legkisebb dolgok eredményezik a legnagyobb változást, és az Edit Title opció, mely a timeline-ról is elérhető, egy ilyen funkció, mellyel sok időt takaríthatunk meg.

Avid Media Composer 6.5 - Timeline felirat szerkesztése
Jobb egérgombbal kattintva a timeline-on lévő feliratra rögtön elérhetjük a felirat szerkesztése menüpontot, ezzel megtakaríthatjuk azt az időt, amíg megnyitnánk az Effect Editort a felirat szerkesztése opció eléréséhez.

Mindannyian jól tudjuk, hogy a Media Composer feliratszerkesztője, a TitleTool, nem a legjobb, de mégis használható, és sok esetben elégnek bizonyulhat. A fenti módon sokkal gyorsabban megnyithatóak és szerkeszthetőek a timeline-on lévő feliratok.

 

Audio keyframe-ek másolása és beillesztése

Az RTAS (realtime audio effects: valósidejű audioeffektek) hozzáadásával sokkal könnyebb lett az audio keverés az Avid Media Composerben. Mostantól az Avid Media Composer 6.5-ben egyszerűen lemásolhatjuk és beilleszthetjük a keyframe-eket. Ez hihetetlenül hasznos, amit már jó ideje vártunk. Ez a funkció többféleképpen használható.

Az audiokeyframe-ek egy egérkattintással kijelölhetőek (vagy shift+kattintással több keyframe-et kijelölhetünk), vagy bal gombbal bekeretezve (lasszózva/hurkolva - ki hogy hívja). A kijelölt keyframe-ek rózsaszín jelölést kapnak, és ezután a ctrl+C (almásoknak command+C) billentyűvel másolhatóak, és a ctrl+V billentyűkombinációval könnyen és gyorsan beilleszthetőek IN, OUT vagy a kurzor után.

 Avid Media Composer 6.5 - A kijelölt keyframe-eket egyszerre mozgathatjuk vagy másolhatjuk és beilleszthetjük
A kijelölt
keyframe-eket egyszerre mozgathatjuk vagy másolhatjuk és beilleszthetjük

Egy egész audio klipnyikeyframe-et, vagy IN-OUT közötti több klipnyi keyframe-et is másolhatunk / beilleszthetünk, illetve kiválaszthatjuk, hogy milyen audio jellemzőket szeretnénk továbbvinni az új „Paste Audio Keyframes” menüpont segítségével.

 Avid Media Composer 6.5 - Az új -Paste Audio Keyframes- opció akkor válik elérhetővé, ha audio keyframe-ek vannak a vágólaponAz új „Paste Audio Keyframes” opció akkor válik elérhetővé, ha audio keyframe-ek vannak a vágólapon

 Avid Media Composer 6.5 - Audio jellemzők kiválasztása
A „Paste
Audio Keyframes” menüpont kiválasztása után a fenti párbeszédablak segítségével kiválasztható, hogy mely audio jellemzőket szeretnénk beilleszteni

 

Nem szomszédos klipek áthelyezése szegmens módban

Egy hiányzó képesség volt a nem szomszédos klipek áthelyezése, melyet most pótoltak az Avid Media Composer 6.5-ben.

 Avid Media Composer 6.5 - Kedvenc szegmens - kijelölt nem szomszédos klipek áthelyezése a timeline-on
Kedvenc szegmens módunkban mostantól bárhová áthelyezhetjük a kijelölt nem szomszédos
klipeket a timeline-on

Jöjjenek a komolyabb dolgok:

Továbbfejlesztett relink

Az Avid Media Composerrelink funkciója eddig vagy nagy örömet, vagy kimondott csalódottságot okozott. Ha működik, akkor biztos és megfelelő az eredmény, de ha nem működik, akkor akárhogy is csiszoljuk a relink beállításokat, mégsem relinkeli a médiafájlokat. Az igazságot megvallva, a relink funkció jól működik, ha a felhasználó minden relink beállítást jól végzett.

Bár a Media Composer 6.5-ben sem könnyebben érthető a relink párbeszédablak, több olyan opciót lehet beállítani rajta, ami segíthet a relinkelésben.

 Avid Media Composer 6.5 - Több beállítási lehetőség a relink ablakban.
Több beállítási lehetőség a
relink ablakban. Érdemes kipróbálni őket!

A tapasztalt Avid Media Composer vágók észrevehetik, hogy az új relink beállítási lehetőségek egybevágnak a binekben található oszlopokkal. Az Avid szerint: „a továbbfejlesztett relink támogatással, dinamikusan újra társíthatóak a klipek az eredeti vagy új médiafájlokhoz, a megszokott széleskörű meta adat mezők használatával – minden a tárolt meta adatok alapján.” Ez egy olyan funkció, ami valószínűleg jobban fog működni, mint korábban, a médiafájlok mozgatásakor mindenki próbálja ki magának a kibővített beállítási lehetőségeket, hogy melyik hozza a legjobb eredményt.

Egy újabb, még hasznosabb relinkelés funkció az AMA QuickTime fájlok automatikus újratársítása. Ez a funkció nem kapott új párbeszédablakot, de az Avid Media Composer 6.5 kellően intelligens, hogy egy sornyi AMAklipet automatikusan újratársítson, ha azok ugyanabban a mappában vannak.

Media Composer 6.5 - offline AMA klip
Mutassunk rá egy offline AMAklipre és most már a Media Composer 6.5 biztosan meg fogja azt találni

 Media Composer 6.5 - AMA fájlok társítása
Ki kell jelölni azon klipeket, amiket az AMA fájlokhoz szeretnénk relinkelni. Meg kell találni az elsőt, amit a Media Composer 6.5 kér, és a többit automatikusan újratársítja.

Ez a funkció sokkal könnyebbé teheti életünket, és az AMA csatolt médiafájlokat is bátrabban kezelhetjük. Továbbra is vitatéma, hogy az AMA csatolt fájlokat DNxHD-ba kell-e transcode-olni a teljes editáláshoz, vagy maradjon AMA-zott a média. Ez inkább a munkafolyamattól és a vágó döntésétől függ, figyelembe véve az aktuális utómunkaprojektet.

 

Hardware lecsatlakoztatása

Lett egy új fogaskerék ikon a timelineaudiokivezérlésjelzője mellett, amivel lecsatlakoztatható a videó hardver (Avidhardver, vagy más gyártó támogatott hardvere, mint AJA, Blackmagic, Matrox stb.) és ezután egy másik alkalmazásban használhatjuk. Ez jól jöhet, ha például párhuzamosan After Effects-et vagy más editálószoftvert futtatunk egyidejűleg az Avid Media Composer mellett.

 Avid Media Composer 6.5 - hardver fel- illetve lecsatlakoztatás
Könnyen észrevehető, hogy melyik esetben van a hardver fel- illetve lecsatlakoztatva

Ez a továbbfejlesztett hardverkezelés akkor is jól jöhet, ha az AvidMedia Composer 6.5-öt teljes képernyős lejátszási módban használjuk, és hardvert is csatlakoztattunk az editálószoftverhez.

 

64 audio csatorna keverése

Ez egy jó fejlesztés, de észre kell venni, hogy ez nem azt jelenti, hogy ennyivel több audio sávunk lesz a timeline-on. Maradt a 24 audios korlát.

Avid Media Composer 6.5 - 64 audio csatornát támogat, a timeline-on továbbra is 24 audio sáv
Bár az Avid Media Composer 6.5 mostantól 64 audio csatornát támogat, a timeline-on továbbra is 24 audio sáv maradt a korlát

A fentiek egy kis zavart kelthetnek, ezért íme a magyarázat az Avid Media Composer 6.5 használati kézikönyvéből:

A különböző audio folyamok,  azok amiket az audio sávokban a fizikai audio kimenetre küldünk, mint például hangszóróra vagy kimeneti csatornára. Általában egy audio sáv a timeline-on egy csatornát használ. Egy mono audio klip egy audio csatornát használ, a sztereo klip kettőt, az 5.1 vagy 7.1 hat, illetve nyolc csatornát használ. Az Avid Media Composer 6.5-ben 64 audio csatorna monitorozható – például 16 darab mono sáv, 6 sztereó sáv és kettő 7.1-es surround sáv. Tehát továbbra is 24 sávunk lehet a timeline-on, de ebben az esetben 44 csatornát monitorozhatunk. Ennek alapján példaként a timeline-on a 24 audio sáv a következők egyikét tartalmazhatja:

  • 24 mono sáv (24 csatorna)
  • 24 sztereó sáv (44 csatorna)
  • 10 darab 5.1-es surround sáv (60 csatorna)
  • 8 darab 7.1-es surround sáv (64 csatorna)

 

Új DNxHD formátum és JPEG 2000 támogatás

Vannak olyan munkafolyamatok, melyek számára már régóta szükséges a JPEG2000 támogatás.

 Avid Media Composer 6.5 - natív JPEG2000 MXF támogatás
A natív JPEG2000 MXF támogatás megtalálható a Media Creation import beállításaiban

A JPEG2000 támogatás mellett felfedezhető az új DNxHD 80 MXF is. A DNxHD 80 1080p/24 8 bit 80Mbps adatsebessgéggel. Továbbá új formátum a DNxHD 100, ami 720p/59.94 8 bit 100Mbps, illetve 1080p/29.97 vagy 1080i/59.94, és a számunkra érdekesebb DNxHD 36 1080p/25 8 bit 36 Mbps adatsebességgel.

Avid utómunka rendszer bérlés (Avid rental) » 

Megjelent: 5829 alkalommal