Nyomtatás

Avid Media Composer 7.0

Avid Media Composer 7.0

Avid utómunka rendszer bérlés »

Ismerje meg az Avid Media Composer 8.0 -t!

Ismerje meg az Avid Media Composer 7.0 -t!
Ismerje meg az Avid Media Composer 7.0 -t!
Ismerje meg az Avid Media Composer 7.0 -t!

Avid Media Composer 7.0Az Avid Media Composer 7 jónéhány újdonságot tartalmaz, mely kimondottan a vágóknak fog tetszeni, hiszen azok jelentősen meggyorstják, és könnyebbé teszik munkájukat. A funkciókról egyelőre nincs sok publikus információ, de igyekszünk feltárni néhányat.

Avid Frame Flex

 Avid Media Composer 7.0

Az Avid Media Composer 7 nem lesz teljesen felbontás független, vagyis nem lehet 4K vagy 5K felbontású videót létrehozni vele. Ehelyett redelkezésünkre áll a FrameFlex. Legjobb értesülésünk szerint ez egy „pan and zoom” jellegű műveletet tesz lehetővé 2K+ felbontású videókon. Tehát továbbra is 720-as vagy 1080-as felbontásban dolgozunk, de hozzáférhetünk a HD-nál nagyobb pixelszámú anyagokhoz is, amelyekből keyframe-től keyframe-ig kijelülhetünk 720 vagy 1080 pixelszámú képrészletet és „pan and zoom” műveletet hajthatunk végre rajtuk.


Avid Frame Flex - Avid Media Composer 7.0

Nincs miért elkeseredni, hiszen a legtöbb embernek még mindig nincs szüksége 2K-nál nagyobb felbontású végtermékre. Az Avid Media Composer hamarosan felbontás független lesz, addig is itt van a Frame Flex a nagyobb méretű nyersanyagok kezelésére, és ez a legtöbb munkafolyamat során elegendő is lesz.

Dinamikus media mappák és média menedzselt AMA fájlok

Dinamikus media mappák és média menedzselt AMA fájlok 

Ez egy komoly fejlesztésnek számít a Media Composer 7-es kiadásában. A Media Composer 7 ugyanúgy fogja kezelni az Avid Media Access AMA fájlokat mint a korábban megfelelően nyilvántartott Avidmédiát. Tehát gondoljunk az Avid MediaFiles mappában történő média kezelésre, ami innentől kezdve bármely más mappát azaz Dynamic Media Folder-t is megillet. Mostantól minden QuickTimemédiafájlhoz egy egyedi azonosítót társít a Media Composer, így ugyanúgy viselkednek majd mint az AvidMediaFiles mappában nyilvántartott médiafájlok.

Továbbá az AMA QuickTime kapcsolattal csatlakoztatott médiafájlok az Alpha csatornát is kezelik, ami Matte Key-ként jelenik meg.

A Dynamic Media Folderek olyanok mintha watch folderek lennének, melyekbe belerakott médiafájlok különböző módon viselkednek. Különböző szabályokat adhatunk minden egyes Dynamic Media Folder számára, szóval ha belerakunk egy médiafájlt, akkor a mappa automatikusan végrehajt bizonyos folyamatokat. A leggyakoribb ilyen végrehajtható eljárás valószínűleg a transzkódolás lesz. Ha egy rakás DSLR H.264-es médiafájlt másolunk egy Dynamic Media Folderbe, akkor megadható egy olyan szabály, hogy minden fájlt automatikusan kódoljon át DNxHD 36 és DNxHD 175 formátumokba is. A timeline-on egy ikon jelzi, hogy történik valami egy Dynamic Media Folderben, és az elkészült klipek beemelhetőek az Avid Media Composerbinekbe vagy a timeline-ra. Relink segítségével lehet a különböző transzkódolt felbontások között váltani.

A legjobb dolog a konszolidálásban és a transzkódolásban az, hogy mindez a háttérben történik, tehát a konszolidálás vagy transzkódolás alatt megszakítás nélkül dolgozhatunk tovább. Tulajdonképpen a transzkódolás egy teljesen külön folyamat, szóval az Avid Media Composer 7-nek nem is kell futnia a transzkódoláshoz. Persze ettől még telepíteni kell az AvidMedia Composer 7-et.

Dinamikus media mappák és média menedzselt AMA fájlok Dinamikus media mappák és média menedzselt AMA fájlok

 

Jobb, mindent átfogó AMA kezelés

  • Az Avid Media Access klipek mostantól már nem alsórangú médiafájlok az Avid-menedzselt .mxfmédiafájlokhoz képes, és ugyanazokat a médiakezelési előnyökkel rendelkeznek. Még a MediaTool-ban is láthatóak.
  • Az AMA médiaklipek külön színt kapnak a timeline-on az egyszerűbb azonosítás végett.
  • Az operációs rendszerből egyszerűen a control billentyű megnyomásával (almásoknak: MAC-en az option billentyű megnyomásával) behúzhatjuk a fájlokat az Avid Media Composer 7-be, és az automatikusan AMA-val linkeli a fájlokat importálás helyett.
  • Szekvenciát is transzkódolhatunk, továbbá beállthatjuk, hogy a szekvenciából csak az AMA kapcsolt klipeket transzkódolja a MediaComposer 7.

Számos Audio tökéletesítés

Számos Audio tökéletesítés - Avid Media Composer 7.0

Az audio hullámformák megjelenítését teljesen átdolgozták, szóval sokkal gyorsabban rajzolódnak majd ki. Reméljük, hogy hamarosan a saját szemünkkel is láthatjuk ezt!

A Master Audio Fader segítségével szabályozhatjuk a hangklipeket és a teljes audiomixekeffektjeit és nem csak audio sávonként. A timeline-on lévő audioklipeknek mind klipalapú clipgain-je lesz, hogy a klipek hangszintjét könnyedén, közvetlenül a timeline-on állíthassuk. Mostantól nem kell audiokeyframeket húzogatni fel-le az audioklipeken (többnyire ezt csináltuk, ha az audiomixert nem akartuk használni).

Look-up table (LUT)

Az Avid Media Composer 7 támogatja a Look Up Table-ök használatát 2K, 4K, és 5Kmédia valósidejű színtér konverziójához. Az Avid Media Composer 7-et számos LUT-tal szállítják majd.

Sony XAVC

Az Avid Media Composer 7 támogatja a Sony F5 és F55 XAVC kodekjét.

Avid Interplay

Az Avid Interplay is egy jelentős fejlesztésben részesült. Immár 3.0-s verziójú az Interplay Production rendszer. Új, 64 bites motort kapott, mely akár 10 milló asset-et is támogat egyidőben. Teljes böngészőből elérhető felhasználói felületet kapott, multi-cam projekt és AMA támogatást és új üzenőrendszert a Media Composer vágók felé.

Új ár és a Symphony már nem egy külön termék

Az Avid Media Composer 7 alap verziója$999 dollárba fog kerülni, az Avid Media Composer 7 Interplay Edition, mely Symphonyt is tartalmaz pedig $1499 dollárba. Tehát az Avid Symphony már nem egy külön termék, hanem egy megvásárolható opció. Az Avid Media Composer 6.5-ről való upgrade előre láthatólag $299 dollárba fog kerülni. $399 dollártól a korábbi Avid Media Composer verziókról is előre léphetünk az Avid Media Composer 7-re. Ez már csak az AMA fejlesztés miatt is megéri, nem beszélve a háttérbentörténőkonszolidálásról és transzkódolásról. A Pro Tools 11 egyébként $699 dollárba fog kerülni az upgrade-ek pedig $299 dollártól állnak majd rendelkezésre.

Az Avid Media Composer 7 valamikor a nyár folyamán fog érkezni, és még számos olyan új funkciót fog tartalmazni, amit itt most nem mutattunk be, de idővel beszámolunk ezekről is.

 

Megjelent: 15597 alkalommal