Bérlés/Rental foglalás: +36 30 880 2732
Értékesítés/Sales: + 36 70 397 4278
Bérlés/Rental: + 36 20 777 7470
Értékesítés/Sales: + 36 70 397 4278
A HDTV világa - Tudnivalók a HDTV szabványról és működéséről
A televíziós társaságok élet-halál harcot folytatnak a nézettség (és így a reklám bevételek) növelése érdekében. Ezt csak újabb és újabb, minél érdekesebb programok műsorra tűzésével tudják elérni. A jó filmek és egyéb sugárzásra alkalmas műsorok megvásárlása hatalmas összegeket emészt fel. Ezért lehetőség szerint igyekeznek saját programokat készíteni. Csakhogy egy új program egyben új stúdió berendezést is jelent. Ugyan melyik társaságnak áll olyan végtelen anyagi forrás a rendelkezésére, amiből a számtalan berendezési tárgy beszerzését finanszírozni lehetne? További problémát jelent a helyszűke is, hiszen nagyon sok tévétársaság korlátozott méretű stúdióval rendelkezik.
Ez a kérdés még jobban érinti a kis költségvetéssel rendelkező helyi televíziós társaságokat. A DARIM olyan megoldást kínál, ami hosszabb távon hatalmas megtakarítást eredményez, egyben olyan megjelenítést kölcsönöz, ami a legmerészebb álmainkat is felülmúlhatja. Nem kell többé bútorra költeni a pénzt, a megoldás a VS2000 virtuális stúdió.
Nem kel többé hangárnyi méretű stúdió. Elég 2-3 négyzetméter kék, vagy zöld háttér. Az illúzió tökéletes lesz.
A 3D Max-ban, vagy Maya-ban elkészített 3D-s környezetet kimentjük a Darim által szolgáltatott export plug-in segítségével, majd ezt a fájlt betöltjük egy speciális programba, ami egy nagy teljesítményű, speciális kártyákkal szerelt számítógépen fut. A programban szereplő személyeket kék vagy zöld háttér elé kell állítani, és a kamera, vagy kamerák képét a gépben lévő speciális kártya bemenetére kell csatlakoztatni. Az itt futó szoftver elvégzi a színre lyukasztást, és elhelyezi a szereplőket a három dimenziós térben úgy, hogy az animációs szoftverrel készített projektben lévő megfelelő objektum felületére feszíti a szereplő képét. A VS2000 szoftvere örökli a projektben lévő összes objektumot (statikus és mozgó tárgyak, kamerák, fényforrások, stb.) Ezek mozgatása, animálása tökéletesen vezérelhető, teljesen megtévesztő, valósághű illúziót keltve. A szereplő képét közvetítő kamerák rögzítettek. Az előre-hátra, vagy oldalirányú mozgást a VS2000 szoftver végzi el. A számítógép kimenete a videó keverőre csatlakoztatható, és máris indulhat az adás.
A 3D fájlban lévő összes objektumot kezeli a VS2000. A textúrák lecserélhetőek álló, vagy mozgóképre. A mozgókép lehet DV AVI, MPEG vagy a gép bemenetére csatlakoztatott videóforrás, mint képmagnó, vagy kamera. De sok egyéb lehetőség is van. Például az objektumok ki/be kapcsolhatóak, ahogy ez a jobb oldali képen látható. A laptop eltűnt.
A Darim VS2000-hez részletes dokumentáció tartozik. Ez segít a 3DMax vagy Maya projekt készítésében és bőséges információt ad a VS2000 szoftveréről. Az objektumok kezelése, kamerák mozgatása, stb. egy ún. szkript nyelv segítségével történik. Ennek elsajátítása azért is egyszerű, mert gépeléskor folyamatosan felkínálja a következő lehetséges szót. Az elkészített szkripteket egy, a felhasználó által szabadon definiált ikonra kattintással aktivizálhatjuk, nagyon megkönnyítve ezzel a rendszert kezelő (pl. az adást bonyolító) személy dolgát, egyben biztonságossá téve azt. A felhasználó teljes szabadságot élvez a kezelői felület kialakításával kapcsolatban. Munkáját számtalan, a VS2000-hez mellékelt példa projekt segíti. E projektekben gyakorlatilag az összes lehetséges példa megtalálható, szkriptekkel, ikonokkal, stb. További projektek letölthetőek a Darim honlapjáról, ezek közül számos szabadon felhasználható adásban is.
Két 19 hüvelyk széles egységből áll a rendszer. Az egyik a központi egység, amely egy számítógép speciális kártyákból felépítve, a másik a csatlakozó interfész. A számítógépen a projekt készítéshez és a működtetéshez szükséges összes szoftver megtalálható. Természetesen ez alatt a Virtuális Stúdió működéséhez szükséges szoftvereket értendőek..
A 3 dimenziós tervezőszoftverek NEM képezik a csomag részét.
Kompozit bemenet | 12 db | A rendszer 6 videó (kamera vagy egyéb) bemenetig bővíthető. |
S-VIDEO bemenet | 6 db | |
Komponens bemenet (opció) | 3 db | |
Genlock bemenet | 1 db | |
SDi bemenet (opció) | 1 db | |
Kompozit kimenet | 2 db | |
S-VIDEO kimenet | 1 db | MPEG formátum |
Komponens kimenet (opció) | 1 db | |
SDi kimenet (opció) | 1 db | |
Szimmetrikus hang ki/bemenet | 6 db | WMW formátum |
SPDIF I/O | 1 db | |
Fejhallgató csatlakozás | 1 db |
A HDTV világa - Tudnivalók a HDTV szabványról és működéséről
A HDTV világa - Tudnivalók a HDTV szabványról és működéséről
A Darim FS1000 egy olyan rendszer, amelyben egy három csatornás video/audio mixer, egy fájl szerver, és egy automatikus adáslebonyolító szoftver van ötvözve. A készülékhez bármilyen videó forrás csatlakoztatható (kamera, videolejátszó, stb.). A forrásokat nem kell szinkronizálni, hiszen az FS1000-ben egy PhilipsR TriMediaT csip gondoskodik a források keveréséről. Ugyanakkor a kimenet (opcionálisan) szinkronizálható a bemenetére csatlakoztatott BlackBurst jellel.
A Darim FS1000-nek - kiviteltől függően - 12 CVBS, 6 S-VIDEO és 3 YCbCr (opció) bemeneti csatlakozója van. A keverő három video bemenete szabadon programozható, hogy fizikailag melyik CVBS, vagy S-VIDEO, stb. csatlakozóval legyen összekötve. A készülék elé csatlakoztatott video / audio mátrix segítségével bármilyen forráskiosztás kombináció lehetséges úgy, hogy az átkapcsolás teljesen zökkenőmentes, nincs képugrás, stb.
Az FS1000 olyan hardver/szoftver kombináció, amelynek megbízható működéséről hardver gondoskodik, az OnAir szoftver csak vezérli az eseményeket. A keverés, logó kirakás, feliratozás, stb. egy speciális kártyára van bízva. Futás közben egy átlagos számítógépen a processzor leterheltsége mindössze 2-5 százalék. Ezért lehetőség van arra, hogy miközben az adáslista fut, dolgozhatunk a berendezéshez adott egyéb segédprogramokkal, logót, feliratot, vagy bármilyen grafikus elemet készíthetünk, szerkeszthetünk.
Az OnAir szoftver támogatja az MPEG-2, DV AVI (Microsoft, Canopus, stb), MJPEG, YUV tömörítetlen, RGB és RGBA (alfacsatornás RGB) tömörítetlen fájlok lejátszását, egymással történő keverését. Az állókép állományok közül a BMP, TIFF, JPEG, TGA (alfacsatorna kezeléssel) formátumok támogatottak. A különböző elemek átlátszósága állítható.
Az adás közben megjelenítendő egyéb információk (logók, korhatárjelölők, feliratok, óra, stb.) elkészítéséhez számtalan segédszoftver áll rendelkezésre.
Az egyszerre megjeleníthető grafikai elemek száma korlátlan. Minden elemnek szabályozható az átlátszósága és a pozíciója. Animált logó is támogatott. A feliratok vízszintesen és függőlegesen mozgathatók. A görgetett szöveget folyamatosan lehet cserélni, erre a célra rendelkezésre áll egy szövegből TGA fájlba konvertáló segédprogram. A grafikai elemek megjelenítése kézzel vezérelhető vagy automatizálható.
A különböző típusú fájlok és/vagy A/V bemenet közötti zökkenőmentes váltást átúszással vagy átkapcsolással lehet megvalósítani. Bizonyos elemek azonnali ki/bekapcsolását gyorsbillentyűvel (F1 - F12) is vezérelhetjük.
Lehetőség van saját készítésű klasszikus, vagy digitális óra megjelenítésére. Az óra elemeit valamilyen grafikai szoftverben kell megtervezni, és a kimentett fájlokból az FS1000 rendszerhez adott segédprogram segítségével lehet működő órát készíteni. Az OnAir szoftverben van időzített lejátszás / indítás, ami kombinálható az órával.
A HDTV világa - Tudnivalók a HDTV szabványról és működéséről
Az alábbi lista csak a leggyakrabban, vagy már keresett eszközök listája. Bármilyen Canon termékkel kapcsolatban hívjon bennünket.
Canon HJ14ex4.3B (HJ14) super nagylátószögű 2/3inch HD zoom optika 4.3-60mm 2x extender
Canon HJ21x7.5B-III KLL-SC (HJ21, KLL) 2/3inch 21x Broadcast HD electronic cinematography zoom optika
Canon HJ11x4.7B-III KLL-SC (HJ11, KLL) 2/3inch Broadcast HD electronic cinematography super nagylátószögű zoom optika
Canon HJ11ex4.7B IASE (HJ11ex4.7B) HD Nagylátószögű E-Digital Drive Unit
Canon FJs5 (FJ, FJ-S5) 2/3inch 5mm PRIME electronic cinematography optika
Canon HJ22ex7.6B IRSE (HJ22) 22x 2/3inch Broadcast HD zoom optika
Canon KH21ex5.7 IRSE HDgc 1/2 inch optika Sony XDCAM HD kamerához
Canon HJ11ex4.7B IRSE 2/3inch Broadcast HD super nagylátószögű optika
Canon HJ8x5.5B KLL-SC (HJ8, KLL) 2/3inch Broadcast HD electronic cinematography zoom optika
Canon KH10ex3.6IRSE 1/2inch HD Super nagylátószögű HD zoom optika 2X extender - XDCAM HD kamerához
Canon FJs9 (FJ, FJ-S9) 2/3inch 9mm PRIME electronic cinematography optika
Canon FJs55 (FJ, FJ-S55) 2/3inch 55mm PRIME electronic cinematography optika
Canon FJs14 (FJ, FJ-S14) 2/3inch 14mm PRIME electronic cinematography optika
Canon FJs24 (FJ, FJ-S24) 2/3inch 24mm PRIME electronic cinematography optika
Canon FJs35 (FJ, FJ-S35) 2/3inch 35mm PRIME electronic cinematography optika
Canon J11ex4.5BIRSE Super Nagylátószögű B4 mount zoom optika with 2X
Canon HJ17ex7.6B IRSE 2/3inch Broadcast HD zoom optika
Canon KH20x6.4 KRS 1/2inch HD optika - Suitable for all Sony XDCAM HD kamerához
Canon J17ex7.7B IRSE Broadcast Zoom Optika with 2x extender (7.7-131mm / 14.2-262mm)
Canon YJ13x6B IRS 2/3inch Professional Wide-Angle TV Optika with 2X converter - Suits DSR-450 / 400
Canon YJ13x6B KRS 12 X 2/3inch Professional Wide-Angle TV Optika with internal focus - Suits DSR-450 / 400
Canon KJ20x8.5B KRS 2/3inch HD optika - Suitable for DVCPRO HD and HDCAM kamerához
Ex-Demo Canon J17ex7.7B IRSE Broadcast Zoom Optika with 2x extender (7.7-131mm / 14.2-262mm)
Canon YJ20x8.5B IRS 19X IF (internal focus) Professional 2/3inch zoom optika with 2X extender
Canon VCL-719BXS (VCL719BXS) 1/2inch 19x HD optika with auto focus for Sony PDW-F330L and PDW-F350L XDCAM HD kamerához (OEM optika, no packaging)
Canon XL-6X (XL6X) HD Video Optika 6x XL 3.4-20.4mm L - Nagylátószögű zoom optika for XL-H1 (XLH1)
Canon SS-41-IASD Digital full servo kit 11a.exD/16axD/J17a.exD/21axD/22exD/35ex
Canon XL16X Manual - 16x Full Manual Video Zoom Optika (5.4-86.4mm) for XL1 / XL1S / XL2
Canon EF 14 2.8L II U (EF142.8L) EF14mm f/2.8L II USM ultra-nagylátószögű optika (item no: 2045B005AA)
Canon YJ20x8.5B KRS 20X IF (internal focus) Professional 2/3inch standard zoom optika
Canon ZSD-300D servo zoom demand (remote) digital drive ENG/EFP optikához
Canon XL-3X (XL3X) 3x nagylátószögű zoom optika for XL1 / XL1s / XL2 - 3.4-10.2mm
Canon FPD-400D (FPD400D) Digital focus servo demand
Canon EF 24 1.4L U (EF2414LU) EF24mm f/1.4 L USM Professional nagylátószögű optika with ultra-large maximum aperture (item no: 2511A016AA)
Canon EF 15 2.8 FE (EF152.8FE) EF15mm f/2.8 Fisheye Optika - 180 degree angle of view (item no: 2535A011AA)
Canon 1724B001AA WD-72H (WD72H) Nagylátószögű optika adaptor, 72mm fitment for XH series kamerához
Canon EF 20 2.8 U (EF202.8U) EF20mm f/2.8 USM ultra nagylátószögű optika (item no: 2509A010AA)
A Mini konverterek azonnal kapcsolnak SD és HD videó formátumok között, teljesen automatikusan, mikor a bemenet megváltozik. A videó szabványok széles skálája támogatott: NTSC, PAL, 1080i/59.94, 1080i/50, 1080psf/23.98, 1080psf/24, 720p/59.94 és 720p/50 formátumok. Ezeken túlmenően további új formátumok adhatók meg USB-n keresztül.
A Blackmagic design mini konverterek egyedi szolgáltatása a redundáns bemenet, olyan kritikus feladatok megoldására, mint pl. az élő adások. A második bemenetre egy redundáns kábel csatlakoztatható, így ha a fő bemenet megszűnik kábelszakadás, sérülés, vagy bármilyen más ok miatt, a Mini konverter automatikusan átkapcsol a másik bemenetre. Ez lehetővé teszi a Blackmagic Design Mini konverterek használatát belső terekben, ott ahol a kábelek sérülésnek lehetnek kitéve, vagy alkalmazhatóak mennyezetre szerelt videó projektorok elérésére. Loopolt SDI kimenetek teszik lehetővé a más eszközökhöz való csatlakozást. A loop csatlakozás akkor is kiváló, ha kettőnél több audió csatornára van szükség.
A Blackmagic Design mini konverterek 3 Gb/s SDI technológiát alkalmaznak, és az upgradek letölthetők a beépített USB csatlakozón keresztül. 3 Gb/s SDI teljesen kompatibilis az összes SD / HD SDI berendezéssel.
Hagyományos 6,3 jackek vannak beépítve szimmetrikus analóg vagy digitális AES/EBU hang számára. Mivel a Blackmagic design Mini konverterek szabványos 6,3-as jack csatlakozókat használnak mindegyik audió jelhez, ezért nincs szükség különleges kábelekre. Hagyományos kábel bármely proaudió szaküzletben beszerezhető. A Mini konverterek szintén egyedülállóak abban, hogy ugyanazokat a csatlakozókat használják analóg szimmetrikus vagy digitális AES/EBU jelekhez is Ezt azt jelenti, hogy elég egy modell az analóg vagy digitális audió jelhez. A Blackmagic Design Mini konverter oldalán található kapcsolókkal ki lehet választani a hang fajtáját. AES/EBU digiális bemenet módban egy mintavételi konverter teszi lehetővé a kapcsolódást más AES/EBU forráshoz, legyen az akár szinkronizált vagy sem. HDMI modellek esetében teljes hozzáférésünk van HDMI beágyazott audióhoz.
A Blackmagic Design mini konverterek a legmagasabb minőségi követelményeknek is megfelelnek. Alacsony SDI jitterüknek köszönhetően még egészen hosszú SDI kábelek esetén is különlegesen alacsony zajú, broadcast minőségű kép és hang továbbítható.
A Blackmagic Design mini konverterek a legjobb minőségű komponensekből készülnek, s gyakorlatilag azokat a modulokat használják, mint amik a jóval drágább Multibridge Eclipse modellekben vannak.
A Blackmagic design DecLink HD Extreme az egyetlen megoldás, ami kapcsolódik SDI, HDMI, komponens analóg, NTSC/PAL és S-Videó eszközökhöz, mind felvételben, mind lejátszásban, miközben azonnal kapcsol SD, HD és 2K között. A Blackmagic design DecLink HD Extreme tartalmaz 2 csatorna AES/EBU audió be- és kimenetet, mintavételi konverterrel a bemeneten és 2 csatorna XLR professzionális analóg bemenetet és kimenetet. Az eszközök széles skálájával működik, mint HDCAM, HD-D5, HDCAM SR, Betacam SP, Digital Betacam, HD receiverek, HDV kamerák, televíziók, mixerek és sok más.
A Blackmagic design DecLink HD Extreme szuper gyors 10Gb/s-al kapcsolódik közvetlenül az editáló szoftver valós idejű effekt processzálásához. Eltérően a FireWire eszközöktől megkapjuk a teljes CPU időt a valós idejű effektekhez, így csak a PCI Express upgrade teszi lehetővé a korlátlan valós idejű effektezést. A gyorsabb PCI Express könnyen kezeli a fejlettebb formátumokat is, mint a teljes felbontású 2K digitális filmet. Csak a nagy sebességű PCI Express biztosítja, hogy amikor a stúdióját HD-re fejleszti, valós idejű effektekkel fog rendelkezni.
Ha valamikor monitorozni akarna, mind HD-ben és SD-ben, értékelni fogja a beépített down konvertert, ami lehetővé teszi a Dual Link SDI kimenet használatát mint egy egyidejű HD SD kimenetet, vagy visszakapcsolhat a Dual Link 4:4:4-re, ha RGB-ben dolgozik.
Az új Blackmagic design DecLink HD Extreme az első felvevő kártya, ami rendelkezik a 3 Gb/s SDI kapcsolattal. A 3 Gb/s SDI a legutóbbi SDI videó szabvány, ami lehetővé teszi a 4:4:4 RGB és 2K film kapcsolatot egy BNC típusú csatlakozón. Bár a 3 Gb/s SDI kétszer olyan gyors, mint a normális HD-SDI videó, azonnal kapcsol SD, HD-SDI között. A 3 Gb/s SDI a RGB 4:4:4 munkát, a teljes 2K felbontású játékfilm minőséget, 24 kocka/s 2048x1556 felvételt és lejátszást. A 2K SDI-on keresztül úgy forradalmasítja a játékfilm munka folyamatot, mint ahogy a most kapcsoljuk a film felbontású videó a normál videó munkamenethez. Csak a Blackmagic DecLink HD Extreme nyújt film vágó szolgáltatást extra ár nélkül.
Szeretni fogják a Blackmagic design DecLink HD Extreme teljes felbontású HDMI be- és kimenetét. Full HD felbontású monitorozáshoz csatlakoztassa a HDMI kimenetet valamilyen HDMI televízióhoz, vagy projektorhoz, és sokkal alacsonyabb áron kap megoldást, mint egy dedikált HD broadcast monitor ára. Képzelje el, hogy mozi méretű nagy képernyős videó projektoron, vagy monitoron prezentál az ügyfelének! Használja a HDMI bemenetet kamera kép felvételére. A FireWire felvétellel ellentétben, a kommersz kamerák HDMI kimenetét használva a legjobb minőségű tömörítetlen videót kapja a kamerából, vagy használhatja az editáló szoftvere nativ tömörítését, egyesítve a nagy sebességű 10Gb/s PCI Express által nyújtott teljes CPU idővel, a maximális valós idejű effektek lejátszásához, nagy képernyős kijelzőkre és broadcast monitorokra.
Az új Blackmagic design DecLink HD Extreme-nek egyrészt aszimmetrikus AES digitális audió be- és kimenete van, másrészt XLR szimmetrikus professzionális be és kimenet. Az új Blackmagic design DecLink HD Extreme tartalmaz egy mintavételi frekvencia konvertert AES/EBU bemenettel. Bármilyen digitális audió eszköz csatlakoztatható, akár szinkronizált, akár nem a forrás. A Blackmagic design DecLink HD Extreme tartalmaz 16 csatornás SDI embedded audió támogatást a HD felvételekhez és lejátszáshoz, és 8 csatorna SDI az embedded audióhoz SD felvétel, vagy lejátszás esetén.
A Blackmagic design DecLink HD Extreme Windows XP™, Windows Vista™ és Mac OS X™ operációs rendszer alatt fut. Használható a npszerű vidó szoftverekkel, mint azApple Final Cut Pro™, Adobe Premiere Pro™, Adobe After Effects™, Adobe Photoshop™, Fusion™ és sok más. Azonnal kapcsol 2K, 1080 HD, 720 HD, NTSC és PAL jeleket.
Photoshop™ plug-inek tartoznak az álló felvételéhez vagy kijátszásához. Blackmagic FrameLink™ lehetővé teszi az azonnali kapcsolatot a QuickTime és AVI media mint DPX fájt. Blackmagic design Deck Control™ -al távvezérelhet egy deckket RS-422 -n, amivel felvehet, vagy lejátszhat klippeket time code pontosan, és a Blackmagic design Disk Speed Test™ ellenőrzi a lemezeket kocka/s-ban.
Ideális megoldás bármilyen kamera, deck vagy monitor csatlakoztatására, ugyanazzal a kártyával. A DecLink HD Extreme az első DecLink kártya, ami mind SDI, mind analóh I/O-val rendelkezik, és kapcsolni tud HD és SD között. A legkiválóbb minőségű editáló, effekt és grafikai megoldásokhoz használja PCI Mac és Windows számítógépeken.
Blackmagic designDeckLink HD Pro 4:4:4 PCIe
Blackmagic design DeckLink HD Pro 4:4:4 PCI-X
Ha egy egyszerű digitális kártyát keres Dual Link 4:4:4-es editáláshoz Sony SR deckekkel, de nincs szükség a Blackmagic design DeckLink HD Extreme különleges szolgáltatásaira, akkor válassza a Blackmagic design DeckLink HD Pro-t! A DeckLink HD Pro rendelkezésre áll PCI Express vagy PCI-X modellben, és lehetővé teszi az editálást RGB 4:4:4 -ben használva a hagyományos Dual Link 4:4:4 videót az 1.5 Gb/s SDI-on keresztül a. DeckLink HD Pro egy régebbi modell, így nincs 3D LUTs, 3 Gb/s SDI, HDMI, analóg audió, vagy analóg videó bemenete, annak ellenére, hogy jó megoldás a 4:4:4 Dual Link editáláshoz, amikor szükséges ennek a támogatásnak a beépítése a gépbe, mint egy PCI kártya. Ha a DeckLink HD Extreme szolgáltatásait keresi, kombinálva a Dual Link 4:4:4 tulajdonságokkal, akkor próbálja ki a Multibridge Proés Multibridge Eclipse modeleket. Kérjük, téjékozódjon a technikai különbségekről, mielőtt vásárolna.
Látogassa meg Blackmagic Design honlapunkat!
A Blackmagic Design DecLink HD Extreme az egyetlen megoldás, ami kapcsolódik SDI, HDMI, komponens analóg, NTSC/PAL és S-Videó eszközökhöz, mind felvételben, mind lejátszásban, miközben azonnal kapcsol SD, HD és 2K között. A Blackmagic Design DecLink HD Extreme tartalmaz 2 csatorna AES/EBU audió be és kimenetet, mintavételi konverterrel a bemeneten és 2 csatorna XLR professzionális analóg bemenetet és kimenetet.
Az eszközök széles skálájával működik, mint HDCAM, HD-D5, HDCAM SR, Betacam SP, Digital Betacam, HD receiverek, HDV kamerák, televíziók, mixerek és sok más.
A Blackmagic Design DecLink HD Extreme szuper gyors 10Gb/s-al kapcsolódik közvetlenül az editáló szoftver valós idejű effekt processzálásához. Eltérően a FireWire eszközöktől megkapjuk a teljes CPU időt a valós idejű effektekhez, így csak a PCI Express upgrade teszi lehetővé a korlátlan valós idejű effektezést. A gyorsabb PCI Express könnyen kezeli a fejletteb formátumokat is, mint a teljes felbontású 2K digitális filmet. Csak a nagy sebességű PCI Express biztosítja, hogy amikor a stúdióját HD-re fejleszti, valós idejű effektekkel fog rendelkezni.
Ha valamikor monitorozni akarnának mind HD-ben és SD-ben, értékelni fogják a beépített down konvertert, ami lehetővé teszi a Dual Link SDI kimenet használatát mint egy egyidejű HD SD kimenetet , vagy visszakapcsolhat a Dual Link 4:4:4-re ha RGB-ben dolgozik.
Az új Blackmagic Design DecLink HD Extreme az első felvevő kártya, ami rendelkezik a 3 Gb/s SDI kapcsolattal. A 3 Gb/s SDI a legutóbbi SDI videó szabvány, ami lehetővé tesz i a 4:4:4 RGB és 2K film kapcsolatot egy BNC típusú csatlakozón. Bár a 3 Gb/s SDI kétszer olyan gyors, mint a normális HD-SDI videó, azonnal kapcsol SD, HD-SDI között. A 3 Gb/s SDI a RGB 4:4:4 munkát, a teljes 2K felbontású játékfilm minőséget, 24 kocka/s 2048x1556 felvételt és lejátszást. A 2K SDI-on keresztül úgy forradalmasítja a játékfilm munka folyamatot, mint ahogy a most kapcsoljuk a film felbontású videó a normál videó munkamenethez. Csak a Blackmagic Design DecLink HD Extreme nyújt film vágó szolgáltatást extra ár nélkül.
Szeretni fogják a Blackmagic Design DecLink HD Extreme teljes felbontású HDMI be- és kimenetét. Full HD felbontású monitotozáshoz csatlakoztassa a HDMI kimenetet valamilyen HDMI televízióhoz, vagy projektorhoz, és sokkal alacsonyabb áron kap megoldást, mint egy dedikált HD broadcast monitor ára. Képzelje el, hogy mozi méretű nagy képernyős videó projektoron, vagy monitorom prezentál az ügyfelének! Használja a HDMI bemenetet kamera kép felvételére.A FireWire felvétellel ellentétben, a kommersz kamerák HDMI kimenetét használva a legjobb minőségű tömörítetlen videót kapja a kamerából, vagy használhatja az editáló szoftvere nativ tömörítését, egyesítve a negy sebességű 10Gb/s PCI Express által nyújtott teljes CPU idővel, a maximális valós idejű effektek lejátszásához, nagy képernyős kijelzőkre és broadcast monitorokra.
Az új Blackmagic Design DecLink HD Extreme-nek egyrészt aszimmetrikus AES digitális audió be- és kimenete van, másrészt XLR szimmetrikus professzionális be és kimenet. Az új Blackmagic Design DecLink HD Extreme tartalmaz egy mintavételi frekvencia konvertert AES/EBU bemenettel. úgy hogy bármilyen digitális audió eszköz csatlakoztatható, akár szinkronizált, akár nem a forrás. A Blackmagic Design DecLink HD Extreme tartalmaz 16 csatornás SDI embedded audió támogatást a HD felvételekhez és lejátszáshoz, és 8 csatorna SDI az embedded audióhoz SD felvétel, vagy lejátszás esetén.
A Blackmagic Design DecLink HD Extreme Windows XP™, Windows Vista™ és Mac OS X™ operációs rendszer alatt fut. Használható a népszerű videó szoftverekkel, mint azApple Final Cut Pro™, Adobe Premiere Pro™, Adobe After Effects™, Adobe Photoshop™, Fusion™ és sok más. Azonnal kapcsol 2K, 1080 HD, 720 HD, NTSC és PAL jeleket.
Photoshop™ plug-inek tartoznak az álló felvételéhez vagy kijátszásához. Blackmagic Design FrameLink™ lehetővé teszi az azonnali kapcsolatot a QuickTime és AVI media mint DPX fájt. Blackmagic Design Deck Control™ -al távvezérelhet egy deckket RS-422 -n, amivel felvehet, vagy lejátszhat klippeket time code pontosan és a Blackmagic Design Disk Speed Test™ ellenőrzi a lemezeket kocka/s-ban.
Ideális megoldás bármilyen kamera, deck vagy monitor csatlakoztatására, ugyanazzal a kártyával. A Blackmagic Design DecLink HD Extreme az első DecLink kártya, ami mind SDI, mind analóh I/O-val rendelkezik, és kapcsolni tud HD és SD között. A legkiválóbb minőségű editáló, effekt és grafikai megoldásokhoz használja PCI Mac és Windows számítógépeken.
Ha egy egyszerű digitális kártyát keres Dual Link 4:4:4-es editáláshoz Sony SR deckekkel, de nincs szükség a Blackmagic Design DeckLink HD Extreme különleges szolgáltatásaira, akkor válassza a Blackmagic Design DeckLink HD Pro-t! A Blackmagic Design DeckLink HD Pro rendelkezésre áll PCI Express vagy PCI-X modellben, és lehetővé teszi az editálást RGB 4:4:4 -ben használva a hagyományos Dual Link 4:4:4 videót az 1.5 Gb/s SDI-on keresztül a DeckLink HD Pro egy régebbi modell, így nincs 3D LUTs, 3 Gb/s SDI, HDMI, analóg audió, vagy analóg videó bemenete, annak ellenére, hogy jó megoldás a 4:4:4 Dual Link editáláshoz, amikor szükséges ennek a támogatásnak a beépítése a gépbe, mint egy PCI kártya. Ha a DeckLink HD Extreme szolgáltatásait keresi, kombinálva a Dual Link 4:4:4 tulajdonságokkal, akkor próbálja ki a Blackmagic Design Multibridge Pro és a Blackmagic Design Multibridge Eclipse modeleket. Kérjük, téjékozódjon a technikai különbségekről, mielőtt vásárolna.
Engedjetek meg egy gyors bevezetést a 3D világába. Tudvalevő ugyanis, hogy ez már nem a jól bevált anaglyph technológia, amit alighanem utoljára a Kémkölykök 3D-ben láthatott a közönség. A lassan 160 éves vörös-cián szemüveges technológia a múlté. Számtalan megoldás létezik ahhoz, hogy színhelyesen láttassák a sztereoszkopikus ábrázolást (ami szintén már vagy 80 éves technológiára épül...). Ezek közül az egyik legelterjedtebb a polarizálás. Az IMAX mozik esetében két vetítő van összeszinkronizálva, a lencséik előtt az egyiknek vertikálisan, a másiknak horizontálisan polarizált szűrők vannak. A szemüveg, amit kapsz hozzá, szintén egy polárszűrő, egyik szemednek vertikálisan, másiknak horizontálisan polarizált. Így lehetséges, hogy a szemüvegen keresztül csak az annak megfelelő polaritású képet láthatja egy-egy szemünk. A Real-D 3D, illetve a Dolby 3D annyiban különbözik csak, hogy nem 2 darab analóg 70mm-es filmet vetítenek ki, hanem egy darab 2K-s digitális projektor lövi a vászonra a képet, méghozzá minden képet kétszer. A Real-D 3D-hez kell ezüstvászon is, a Dolby 3D-hez nem szükséges, ráadásul ők cirkuláris polárszűrőt tesznek a szemüvegekbe, ezért akkor se fog szétesni a térhatású kép, ha oldalra döntöd a fejedet. Hozzáteszem, hogy az IMAX mind színhűségben, mind fényerőben sokkalta jobb, mint olcsóbb társai.
Ugyebár az elképesztően látványos Avatár után a 2010-es év csakis a 3D-ről fog szólni. Idén már majdnem mindenki megengedheti magának, hogy otthon nézzen 3D-s tartalmakat, legyen szó videojátékokról, vagy filmekről. Akiknek nincs rá sok pénzük, egy megfelelő nVidia kártya segítségével már élvezhetik a 3D szépségeit mindössze 368 fontért (kb. 111 000 HUF). Ennyibe kerül ugyanis az nVidia 3D VISION bundle-je, amiben egy 22"-os 120 Hz-es Samsung monitor, és egy aktív shutter glass-os szemüveg tartozik bele. Hogy hogyan működik, arról ez a teszt ad felvilágosítást.
A legismertebb plazma és LCD gyártók már mind bemutatták 3D-s televíziójukat, a leghatékonyabbnak a Samsung megoldásai tűnnek, de az LG és a Sony mellett a Panasonic is régóta harcol a formátum minél nagyobb elterjedéséért. Eddig ugyebár nem volt rá túl nagy igény, hogy ez elterjedjen, hiszen nem nagyon volt mit megjeleníteni rajta. Most, hogy a mozikban már egy-két éve teljesen állandósultak a 3D-s filmek, rajzfilmek, már csak egyetlen hátránya volt a technológia elterjedésének: az adathordozó. A Panasonic nyomására a BDA kifejlesztette, és tavaly decemberben el is fogadtatta a 3D-s Blu-Ray szabványt, ami 1080p-s fullHD sztereó kép továbbítást tesz lehetővé, bármilyen 3D-s megjelenítő eszközön. Kell hozzá egy 3D-képes Blu-ray lejátszó, de ez állítólag a legtöbb esetben egy firmware frissítéssel megoldható lesz, mint pl. a Playstation 3 esetében is. A kódolás az ITU-T H.264 AVC kódoló-dekódoló eljárás Multiview Video Coding kiterjesztését használja.Az MPEG4-MVC a bal-, és jobb szem által látott képeket úgy tömöríti, hogy az azonos 2D tartalomhoz képest tipikusan csak 50%-al nagyobb adatmennyiség tárolására van szükség, és visszafelé teljes HD 1080p kompatibilitást biztosít a jelenlegi 2D-s Blu-ray Disc lejátszókkal. A specifikáció fejlett 3D grafikus lehetőségeket is tartalmaz, 3D grafikus menükben való navigálást téve lehetővé, és a 3D videóban elhelyezett 3D feliratozást megjelenítve.
A Panasonic pedig éppen arra vállalkozik, hogy az otthoni 3D kamerázást is megoldja! Méghozzá nem is akármilyen egyszerű megoldással éltek, hanem tulajdonképpen a Vince Pace által tervezett Fusion 3D kamerarendszer (amivel az AVATÁRt is forgatták!!!) konvergencia pontos megoldását ültették át egy kevesebb, mint 3 kilós kézi kamerába! Ezekről a megoldásokról részletesebb képet ad ez a videó Vince Pace-szel, a konvergencia pont fontosságáról pedig ez a videó beszél közérthetően.
Leírhatatlan előrelépés ez a házi, illetve televíziós 3D-felvételek készítésének történelmében. A memóriakártyás megoldás által már csak az optika az egyetlen mozgó alkatrész a kamerában. Ráadásul a Panasonic nem a méregdrága P2-es kártyáikhoz tervezte a kamerát, hanem a jelenleg legköltséghatékonyabb flash memóriára, az SD-kártyára építette fel a szerkezetet (ezzel cáfolva az egy évvel ezelőtti koncepciófotókon látottakat).
Vicces, hogy kiemelik azt, hogy ez a kamera sokkal olcsóbb, mint az eddig filmkészítésre elterjedt 3D-rigek. Persze. Hiszen azok több százezer dollárosak. Az átlagembernek ez a 4 millió forintos ár azért még mindig elérhetetlen. De szerintem már csak évek kérdése, hogy előálljanak az első 3D-ben rögzítő mobiltelefonokkal. Ha tetszik, ha nem, 2010 a 3D éve lesz! Még akkor is, ha rengeteg kérdést szül bennem ez a kamera. Például miért nem két EVF van a hátulján? Hogyan rögzíti a két videoképet? Mivel lehet ezeket kulturáltan, egyszerűen összevágni, és visszanézni vágás során? Kicsit korainak érzem a Panasonic lépését, de elképzelhető, hogy őszig az utómunka területén is megteremtődnek a feltételei az egyszerű, és közérthető 3D-s képfeldolgozásnak. Mindenesetre érdemes még megjegyezni, tervezik 3D-s helyszíni monitor piacra dobását is, csakúgy mint a 3D-s képmixerét, élő adásközvetítéshez!
©ArizonaMPS Kft. Minden jog fenntartva.
Nem járulunk hozzá az oldal vagy annak bármely részlete engedély nélküli másolásához vagy más honlapba történő beépítéséhez.
Avid utómunka rendszer bérlés »
Az Avid ISIS 5000 megbízható teljesítményt biztosít szerényebb költségvetésű cégektől a nagyobb televiziókig egyaránt, kihasználva a több ezres tömegek által igényelt megosztott tároló rendszerek gyártásakor szerzett tapasztalatokat. A valós idejű tartalom-hozzáférést lehetővé tevő tárhelykezelő szoftver (ISIS File System) segítségével az Avid ISIS 5000 ugyanazt a valós idejű, fejlett önoptimalizáló adatstruktúrát alkalmazza, továbbá becsülhető, lineárisan skálázható, mint a nagyvállalati ISIS 7000 (korábbi nevén Unity ISIS) rendszer.
Minden ISIS 5000 modell megfelel az Avid magas követelményű szabványainak, továbbá az ISIS technológia páratlan sávszélesség hatékonyságával járul hozzá a valós idejű videó vágási munkafolyamatok támogatásához, melyet az ipar legszigorúbb tesztelés- és ellenőrzés sorozata garantál.
Az Avid ISIS 5000 könnyen alkalmazkodik a különböző munkafolyamatokat igénylő környezetekhez, ezzel támogatva az Avid Media Composert, a NewsCutter, a Symphony és az Apple Final Cut vágószoftvereket, egyaránt kiegészítve azokat a FlexDrive-val, amely egy dinamikusan skálázható tárhely technológiával egészíti ki üzleti igényeit, fokozza az együttműködést és a termelékenységet, ahelyett, hogy korlátok közé kényszerítené munkájában. Összehasonlításképp, más rendszerek egyáltalán nem vagy kevésbé rugalmasak a tárhely tekintetében, és nem támogatják a Windows és Apple Macintosh munkaállomások használatát egyazon rendszerben, és gyakran csak egyetlen médiatípus használatát követelik meg. Az Isis 5000 esetében a munkaállomások csatlakozása Ethernet hálózaton, valós idejű lejátszásra optimalizálva, akár Windows, akár Apple Macintosh munkaállomások használatával történik, mind SD, mind HD projektek feldolgozása esetén. Az utómunka során akár a tömörítetlen 10 bites 1080i HD feldogozás is támogatott, de nem okoz gondot közel 100 XDCAM HD 4:2:2 50 Mbps videó stream vagy több tucat DNxHD masztering minőségű HD jelfolyam kezelése sem.
Az Avid Interplay MAM rendszerrel (korábbi cikkünk) és a kijátszást végző AirSpeed Multi Stream videó szerverrel kiegészítve, rendszere teljes mértékben lehetővé teszi az elejétől végéig Avid munkafolyamatok kezelését, ezáltal biztosítva a szélessávú műsorszolgáltatást, utómunkát, oktatást és a kormányzati tartalom-előállítást világszerte.
Az Avid ISIS 5000 három különböző konfigurációja célozza meg a különböző teljesítmény és csatlakozásszámú igényeket. 32-től 64 TB tárhely (Raid nélküli értelemben) és 4-től 40 kliens munkaállomás csatlakoztatását teszi lehetővé az Avid ISIS 5000. Minden ISIS 5000 tárhelyszerver 16 darab 2 TB-os merevlemezt tartalmaz, melyek háromszor 4+1 RAID5-ös sorban vannak így biztosítva a plusz egy melegtartalékot. Az Avid ISIS 5000 szerver tartalmazza a metaadat kezelő ISIS System Director CPU-t, melynek a tükrözött, helyszínen cserélhető merevlemezrendszer nyújt védelmet. Modelltől függően négy darab 1 Gbit-es vagy egy darab 10 Gbit-es Ethernet switch biztosítja a kapcsalatot egy, vagy két külső switchhez. Switch nélkül négy darab 1 Gbit-es kliens csatlakoztatható közvetlenül a rendszerhez. Továbbá a DC modellhez hozzáadhat egy külső forrásból származó switchet is.
Az Avid ISIS 5000-et nem csak használni, de fenntartani is egyszerű. A kiemelkedő teljesítmény, egyszerű használat és a sokoldalú együttműködési képesség teszi egy nagyszerű, hosszú távú, tartós beruházássá. Az Avid egyedülállóan összpontosít a valós idejű megosztott háttértáras produkciós tároló rendszerek előállítására, mely nagyobb mértékben lehetővé tette több műsorgyártó és –szolgáltató cég számára a tartalom mennyiségének növelését, és minőségének javítását, mint minden más rendszer együttesen. Tehát akár Avid alkalmazásokat, akár Final Cut Pro vágószoftvereket használ, avagy mindkettőt, az Avid ISIS 5000 hozzájárul ahhoz, hogy kreatívabb, termelékenyebb és sokkal nyereségesebb legyen, mint korábban.
|
Szolgáltatás |
Nyereség |
ISIS File System |
Garantált minőségű felvételek biztosítása editálás céljából, minden ellenőrzött képarányban, garantált teljesítménnyel. |
Hatékonyság: a nagysebességű adatfolyam szolgáltatás fokozottan lehetővé teszi a valósidejű video vágást és műsorgyártást. |
FlexDrive |
Munkaterületek dinamikus hozzáadása, növelése vagy csökkentése, a munka megszakítása nélkül. |
Könnyen alkalmazkodik az új lehetőségekhez, az ügyfelek változó igényeihez. |
ISIS 5000 Engine |
Alacsonyabb költségű ISIS háttértár rendszer. |
A felhasználóknak versenyképes teljesítményre, csatlakozásszámra és elérhetőségre van szükségük, tehát a megbízható teljesítményű ISIS technológiára. |
Akár 64 TB tárolókapacitás (RAID nélkül) |
Akár két 32 TB-os ISIS 5000 Engine használható. |
A bőséges kapacitás által számos projekt és közös munkafolyamat végezhető. |
Gbit Ethernet csatlakozás |
Széles körben elterjedt, olcsó, nagyteljesítményű hálózat. |
Kevésbé költséges megvalósítás, skálázható, és karbantartható. |
4-től 40 kliens csatlakozása |
4 kliens közvetlen csatlakoztatható switch nélkül, vagy akár több is, egy mellékelt 24 portos switch segítségével, illetve egy további opcionális második 24 portos switch segítségével. |
Közös munkafolyamatok kezelése és összekapcsolása az Avid ISIS 5000 segítségével. |
Az Avid által tesztelt és elismert technológia |
Szigorú adatátviteli teljesítménytesztek által bizonyított hatékonyság. |
Megbízható és kiszámítható működés az új kihívások magabiztos vállalása érdekében. |
Avid vágóprogram és munkacsoport támogatás |
Ellenőrzött és integrált az Avid Media Composer-rel, a NewsCutter-rel, Symphony-val, Interplay produkciós media asset manager-ével és az AirSpeed Multi Stream videoszerverével. |
A teljes Avid munkafolyamat szélesebb körben elérhető, mint valaha - műsorgyártó, utómunka stúdió, oktatási és kormányzati tartalom-előállító cégek számára. |
Final Cut Pro támogatás |
Teljes körben ellenőrzött és támogatott a Final Cut Pro vágóprogram. |
A médiaiparban elsőszámú garancia a valós idejű Final Cut Pro vágóprogramok és munkacsoportok támogatására. |
Dual Gbit link |
32 TB és 64 TB-os modelleknél két 1 Gbit-es Ethernet porton keresztüli terhelésmegosztás támogatott. |
A felbontások egészen a HD 1:1 10 bitig támogatottak. |
ISIS 5000 Management Console |
Egyszerű, mégis hatékony felhasználó- és a tárhelykezelés, továbbá monitorozó és diagnosztizáló szolgáltatások. |
A rendszer állapotinformáció gyors kezelése és hozzáférése. Kevesebb időbefektetés a nem kreatív, nem jövedelmező feladatokra. |
Nem szükséges kliensenkénti licencet vásárolni |
A vágóállomásonkénti licencek a tárhely szerverrel egy csomagban állnak rendelkezésre. |
Egyszerű bővíthetőség, alacsony fenntartási költségek. |
Avid elsőbbségi támogatás (Avid Priority Support) |
1 vagy 3 év Avid elsőbbségi támogatás áll rendelkezésre, beleértve a szoftverfrissítéseket is. |
A felelős támogatás, és a világszerte elérhető Avid felhasználók sikerorientált szervezete biztosítja lelki nyugalmát. |
LDAP támogatás |
A gyorsabb kezelhetőség érdekében Lightweight Directory Access Protocoll (LDAP) szerverekkel vagy Microsoft Active Directory-val is szinkronizálhat. |
Külön felhasználói könyvtárak létrehozásával időt takaríthat meg. A felhasználók egyszeri bejelentkezési rendszerrel (SSO – Single sign-on) jelentkezhetnek be Avid Unity ISIS munkaterületükre. |
Varázsló által végezhető beállítások |
Szoftver-vezérelt beállítás. |
A gyorsabb és egyszerűbb telepítési folyamattal időt takaríthat meg. |
Együttműködés – Avid vágóprogramok és Apple Final Cut Pro egy rendszerben |
||
|
||
Avid ISIS File System |
|
ISIS 5000 Engine |
|
|
|
ISSI 5000 Network Interfaces (az ISIS 5000 tartalmazza |
|
Network Switching (32TB és 64TB modellek) |
|
|
|
Támogatott rendszerek |
|
Web alapú adminisztrációs eszközök |
|
|
|
Méretek |
|
Környezeti tényezők |
|
|
|
©ArizonaMPS Kft. Minden jog fenntartva.
Nem járulunk hozzá az oldal vagy annak bármely részlete engedély nélküli másolásához vagy más honlapba történő beépítéséhez.
Ha valaki csupán kíváncsiságból, vagy munkája okán figyelemmel kíséri a videó utómunkálatok evolúcióját, érdekes kettősséget figyelhet meg. Egyrészt egyre több a vágószoftver a piacon, másrészt a professzionális programok köre egyre szűkül.
Kevés az olyan vágórendszer, amelyik a világ film-, videó- és televízió stúdióiban, a mindennapok gyakorlatában, a nagy megbízhatósági követelményeknek eleget tud tenni. Újabb nehéz feladat elé állította a fejlesztőket a nagy felbontású videokép robbanásszerű előretörése.
A Sony, a leképezés világában, elsősorban professzionális videoeszközeiről ismert. Kamerái, monitorai, keverői a világ majd minden pontján megtalálhatók. Azt azonban már kevesebben tudják a japán cégről, hogy a „vasak” mellett „lágyabb” eszközökkel is segíti az egyre falánkabb képigények kielégítését. A Sony 2003-ban felvásárolta a Sonic Foundry, elsősorban audios körökben jól csengő nevű szoftvervállalatot és ellentétben a többi nagy cápával, célja nem a konkurencia elnémítása volt. Az akkor már jól ismert és kedvelt szoftvereket továbbfejlesztette, és hozzáigazította saját termékeihez. Így kapott Sony-s címkét a hangstúdiókban kedvelt Sound Forge, az ACID Pro és az eleinte szerény képességekkel rendelkező Vegas videó vágóprogram.
Ezek az alkalmazások mára nemcsak megokosodtak, kicsinosodtak, hanem, egy egységes családot alkotva, egymás munkájába beépülve segítik egymást.
A Vegas előző változata 1997 szeptemberében jelent meg. Akkor már a kapu előtt, sőt az előszobában toporgott a nagy felbontású kép. Sok minden történt az azóta eltelt rövid időben, a videoharc HD frontján. Eldőlt, hogy a memóriakártyás rögzítés nemcsak, hogy életképes, de alkalmas arra, hogy végérvényesen leváltsa a műszaki tartalmában már elöregedett, kézzelfogható valóságában a szekrények polcain folyamatosan öregedő szalagot.
Az új hordozó gyökeresen más hozzáállást igényel a mozgókép készítéshez, és ehhez az utómunkálati szoftvereknek is igazodniuk kell.
A Sony a saját útját járva fejleszti kiadásról-kiadásra a videoszerkesztőjét. Alapjaiban hasonlít más programokhoz, nem okoz nagy gondot átülni egy másik szoftvertől a Vegas-ra, de mégis sajátos stílusa van. A finomságokat és részleteket eredeti módon oldották meg a fejlesztők, tág teret hagyva az egyéni ízlés szerint személyre szabott és a munka jellegéhez igazított munkafelületek kialakításához.
A Vegas 9 egyaránt futtatható 32 bites Windows XP-n és 32, valamint 64 bites Vista-n. Nincs nagy igénye az alatta megbújó hardverre. Az adatlap szerint már egy 1 GHz-es processzor is „megszólaltatja”, ez azonban tényleg csak a futtathatóság alsó határa. Komoly munkához és főleg HD utómunkákhoz elengedhetetlen a multicore vagy több processzoros rendszer. Memória igénye szintén szerény, 1 GB RAM-ban már elindul, de ennek a duplája ajánlott. Ez azért fontos, mert nem szükséges mindenáron új számítógépet vásárolni a Vegas 9-hez, elég egy kicsit feljavítani öregecske gépünket.
A program teljes ismertetéséhez az egész lapszám kevés lenne, ezért csak néhány, általam fontosnak tartott újdonsággal szeretném megismertetni az olvasókat.
A Vegas 9 a legtöbb ismert videó és hangformátummal együttműködik, ezért jöhet számításba nem csak a kedvtelésből videózók körében, hanem a professzionális utómunka stúdiókban is. Leghasználhatóbb talán a kettő közötti átmenet egyre szélesedő sávjában. Ára inkább a felső amatőr kategóriába tartozik, míg tudása a broadcast szintjét is megüti.
A hagyományos felbontás, az SD gyakorlatban előforduló összes formátumát kezeli. Olvassa a Sony DVD Handycam lemezeit is, ezzel megkönnyíti az ezzel készült felvételek szerkesztését. Az igazi meglepetések azonban a HD feldolgozásban vannak: fogadja a HDV mpeg-2 transport stream-jét, nemcsak szalagról, hanem fájl formában is, az amatőr kamerákban mára már szinte egyedüli szabványnak számító AVCHD (mpeg-4) fájlokat és újdonságként, natívan lemezről elérhetőek vele az XDCAM kompatibilis MXF fájlok. Az XDCAM a Sony professzionális kameracsaládja, amivel a DVCAM minőségű SD-től, az 1440-es, 4:2:0 videón át, az 1920-as 4:2:2 teljes HD képig nagyon sokféle videoszabvány rögzíthető. Lehetőség van a proxy, azaz alacsony felbontású előnézeti videó kezelésére. Így a vágás, kísérletezés nem igényel nagy gépi erőforrást. A végleges film elkészítésekor már csak a szükséges nagy felbontású részleteket illeszti a helyükre.
A Sony alig egy éve jelent meg az XDCAM család legújabb, már memóriakártyára rögzítő kameráival. A Vegas 9 közvetlenül, átalakítás nélkül kezeli az XDCAM EX kamerák mpeg-4 konténerbe csomagolt LOND GOP mpeg-2 fájljait, méghozzá akár közvetlenül a kamerában található memóriakártyáról is. És hogy a jövőbe is tekintsünk: a videokép finomíthatóságának a csúcsa természetesen nem az 1920x1080 képpontra bontott HD. A Vegas 9-et már felkészítették a 4k-s, „mozi” felbontás fogadására is. Ez még ugyan gyerekcipőben jár, de a RED ONE nevet viselő kamerával már magyar filmek is készülhetnek, miután a produkciók itt Magyarországon is bérelhetik ezt a kamerát.
Érdekesség az állóképek használatában, hogy óriás méretű fotókat is beilleszthetünk videónkba, méghozzá úgy, hogy a nagyméretű képen tetszőlegesen svenkelhetünk és variózhatunk, ezzel „megmozdíthatjuk” álló képeinket. A videojel feldolgozásában érdekesség a 32 bit-en történő számolás, ami sokkal simább képet eredményez a trükkök, effektek használatakor.
Akár 32 kamera képét vághatjuk, élőközvetítés szerűen, egy többkamerás felvétel utómunkálatai során. A kamerák képeiből egérrel vagy a billentyűzet segítségével választhatunk.
Mint már az elején említettem, a Sony szoftverkínálatában szerepel a professzionális hangstúdiók egyik szabványának számító Sound Forge. Nem meglepő tehát, hogy a Vegas 9 kimagaslóan jó hangkezelő tulajdonságokkal rendelkezik. A benne helyet foglaló hangmodul önállóan is megállja a helyét. Annyira, hogy a programot akár audio CD készítésére is használhatjuk. Korlátlan számú hangsávot kezel, amik akár 24 bites 192 kHz mintavételezésűek is lehetnek. Több mint 30, valósidejű hangeffektet tartalmaz a program, amit más gyártók DirectX és VST plug-in-ekkel tetszőlegesen bővíthetünk. Az 5.1-es Surround keverővel valódi mozihang hatást is előállíthatunk. Egy másik hangprogram, az ACID zeneszerkesztő zenei egységeit, loop-jait is beilleszthetjük filmünkbe, ezzel kikerülve a jogdíjakból adódó bonyodalmakat, méghozzá úgy, hogy a használt zenék hosszát pontosan hozzá tudjuk illeszteni alkotásunkhoz. A hangot időben 19-féle módon nyújthatjuk, vagy zsugoríthatjuk. A Vegas 9 fogadja a professzionális hangrögzítő berendezések, mint a Nagra, Sound Devices és Tascam többsávos hard disc recorderek felvételeit.
Korlátlan számú videó- és hangsáv áll rendelkezésünkre. Azonban minél többet használunk ezekből, annál jobban igénybe veszi gépünk erőforrásait.
A vágás során munkánkat nem csak a kisméretű előnézeti ablakban láthatjuk, hanem előzetes számolás nélkül, valós időben, egy második monitoron is. Ennek a monitornak a képét a kijelző felbontásához igazítja, minőségét szabadon választhatjuk. A legjobb minőségű képhez természetesen erős gép szükséges.
Módosították a program arculatát: sötétebb lett a munkaterület, ami optikailag semleges felhasználói felületet eredményez, így a szemet kevésbé zavarja, akár egy félhomályos vágószobában is. A teljes munkafelület egyéni ízlés szerint testre szabható. Külön definiálhatjuk az egyes munkafolyamatok látványát, a billentyűzethez szabadon rendelhetünk parancsokat. Így ha valaki megszokott egy billentyűzetkiosztást egy másik programban, beállíthatja azokat a Vegas 9-ben is.
Az egységesítés irányába mutat, hogy az AAF (Advanced Authoring Format) formátum segítségével projektünket átadhatjuk egy másik vágóprogramnak, vagy fogadhatunk más programban megkezdett munkát.
Széles a Vegas 9 trükk- és effekt palettája: majdnem 200 testreszabható videó-effektet tartalmaz.
Munkánk során egy filmen belül szabadon keverhetjük a videó formátumokat. Beilleszthetünk NTSC felvételeket egy PAL filmbe, vagy bevághatunk régi SD snitteket a legújabb HD felvételek közé.
Filmünk végső simításakor nagy segítséget nyújt a vektorscope vagy a hullámforma monitor: tájékoztat videojelünk állapotáról, mutatja a fekete és fehér szinteket, a szín és a fényesség értékét, mindezt valós időben. Aki az állóképkezelő szoftvereknél már megszokta a histogramot, - a fényesség eloszlását mutató diagrammot, - a Vegas 9-ben szintén használhatja. Mindez segíti a könnyen kezelhető színkorrekciós modul használatát.
A feliratkészítés a legtöbb vágószoftver kritikus pontja. A fejlesztők nem fordítanak nagy gondot a feliratozókra, vagy ezzel kívánják ösztönözni a drága külső feliratozók használatát. A Vegas 9 Pro Type feliratozó modulja tartalmaz minden olyan funkciót, amire csak szükségünk lehet, bonyolult, akár betűnként animált feliratok elkészítéséhez is. Használja a Unicode, TrueType és OpenType betűkészleteket, tetszőleges írásiránnyal.
A számítógépes vágás utolsó fázisában a film elhagyja az editáló programot: az elkészült művet a közönség elé kell tárni. Három lehetőség közül választhatunk: az első, hogy videofilmünket kiírjuk egy videoszalagra, vagy XDCAM lemezre. A második, hogy egy megfelelő fájlformátumot választva, kódoljuk és egy számítógépes adathordozón tároljuk. Sokféle codec közül választhatunk, a leggyakrabban használt videoformátumok mindegyike megtalálható a Vegas 9 exportálási listáján.
A harmadik pedig, hogy a számítógéphez nem kötött formátumot, a videolemezt választjuk, ami lehet VideoCD, DVD, vagy Blu-ray lemez. Készíthetünk korongot közvetlenül a timeline-ról, ebben az esetben kapunk egy azonnal lejátszható, menü nélküli lemezt. De ha feltelepítjük a Sony DVD Architect Pro szoftverét, úgy lehetőségünk nyílik kihasználni a DVD vagy Blu-ray lemez nyújtotta összes lehetőséget.
Végezetül szeretném megemlíteni, hogy a Sony interaktív oktató segédlettel is támogatást nyújt a felhasználóknak, lépésről lépésre mutatva meg a program használatának alapjait.
A Vegas 9 elfogadható ára, teljesítménye és megbízható működése miatt komoly induló a videoszerkesztők versenyében. Érdemes vele közelebbről megismerkedni. A program 30 napig használható teljes verziója letölthető a Sony oldaláról: http://www.sonycreativesoftware.com/download/trials és „rizikó nélkül” kipróbálható.
Dénes Zoltán
(Mediatechnika hozzájárulásával)
Avid utómunka rendszer bérlés »
Az Avid Studio átköltözteti a nagyképernyős filmkészítést az érintőképernyős iPad-re is. Az Avid a világvezető filmszerkesztő technológiáját egy könnyen használható alkalmazásba gyúrta, mellyel lehetővé válik a video, hang és fotók editálása, mely sebességének csak az Ön kreativitása szab határt! Szélsebesen elrendezheti klipjeit az virtuális forgatókönyvben, precízen összevághatja azokat a timeline-on, köztük pedig kiváló minőségű áttűnéseket, és effekteket alkalmazhat mind a video- és audio sávon. Ezek után megoszthatja az elkészült remekműveit Youtube-on, Facebook-on és további közösségi oldalakon. Az elkészült projektjét PC-re is exportálhatja, így még fejlettebb eszközökkel folytathatja a vágást az Avid Studio számítógépes változatában.
Az AvidStudio megnyitja a kapukat Ön előtt, hogy többet érjen el mint bármely más videoszerkesztő programmal. Érje el az összes médiafájlt az iPad-jén, vagy akár külső eszközökön is az iPad Camera Connection Kit segítségével. Rögzítsen videót vagy fotókat az alkalmazás segítségével. Élvezze a legprecízebb vezérlést a frame-by-frametrimmelés, flexibilis audio editálás segítségével vagy testre szabhatja videóját animált grafikák és kép-a-képben effektek használatával. Ha még tovább akar merészkedni, akkor exportálja projektjét a PC-n is elérhető Avid Studioba, és folytassa az editálást még kifinomultabb fotó- és videojavító eszközökkel, korlátlan mennyiségű sávokkal a szekvencián, még fejlettebb effektek használatával, temérdek mennyiségű kiegészítő tartalommal. Könnyedén telepíthei az Avid Studio App Importert, és elkezdheti a projektek átvitelét az Avid Studio PC-s változatába.
Az AvidStudio fejlesztésekor kiemelt szempont volt az, hogy az alkalmazás a lehető legjobban kihasználja az iPad érintőképernyőjét. Az AvidStudio iPad verziója a legintuitívebb videoszerkesztés élményét biztosítja Önnek. Duplán érintse meg a kijelzőjét a szekvencia teljes megjelenítéséhez. A kétujjas nagyítás kézmozdulatával a timeline-on átléphet a frame-by-frametrimmelés módba. A kétujjas nagyítás kézmozdulathoz hasonlóan, forgassa el ujjait, hogy a picture-in-picture effektek használatakor átméretezhesse a képeket, illetve videókat, és további beállításokat módosítson. A lehetőségek tárháza kifogyhatatlan, és sosem volt idáig olyan szórakoztató mint most!
Az Avid olyan technológiát biztosít, melyet a legnagyobb figyelemmel kísért szuperprodukciók használnak – Academy Award győztes filmektől a Grammy-díj nyertes albumokig. Többéves tapasztalatra építve az Avid Studio kellően könnyen kezelhető a hobbi szintű videoszerkesztők számára, míg professzionális szolgáltatásokat biztosít a hivatásos vágóknak is.
Az Avid Studio app mindössze $4.99 dolláros bevezető áron letölthető iPad-re az App Store-ból.
Néhány kép az Avid Studio alkalmazásról:
ARIZONA MPS Kft.
Telephely-iroda: 1106 Budapest,
Fátyolka utca 4.
Sales / Eszközök értékesítése:
+36 70 397 4278
Eszközök értékesítése/Sales:
sales@arizonamps.hu
Rental / Eszközbérlés:
+36 20 777 7470
Eszközbérlés megrendelése / Rental:
rental@arizonamps.hu